onsdag 27 juli 2011

Äntligen slut på blåsandet!

De dagar jag har haft tid att komma ut på fiske de senaste veckorna har det antingen spöregnat eller blåst nåt så in i helsike att det varit mer eller mindre hopplöst att fiska. Men i går mojnade det äntligen och jag hade tid att komma ut en sväng.
Vår nyrenoverade båtbrygga i Pukavik
Jimmy (en av mina två grabbar) och min svåger Roger följde med ut i Pukavik på torskjakt. Färden gick ut till djupfåran, 23 meter djup mellan Karlshamn och Hanö. Jimmy fick upp två torskar som bägge höll måttet över 38 centimeter på nån timmes fiske. Jag och Roger åker hem med det "fina namnet" medans Jimmy får vara champion för dagen. Vad gör man inte för att glädja sina barn?
Roger Persson och Jimmy Brandin
Det är ju ingen stor båt jag har, så vi får hålla oss till "finvädersfiske" i den. Åtminstone så här ute vid kusten utan nån skärgård som skyddar mot vindar och höga vågor.  Om det är busväder kan man faktiskt roa sej med annat.

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar