måndag 11 april 2011

Jag fiskade i Blekinge i helgen

På med vadarna och ut o ta dom, vädret är soligt men duktigt blåsigt så det blir spinnfiske med bombarda intermediate och fluga. Några timmars fiske på lördagen = resultatlöst ! Det var skönt att komma ut i det fina vädret iallafall.
Nytt försök på söndagen. Samma fina väder men betydligt snällare vindar så flugspöt fick följa med ut på ön.
Efter några timmars fiske börjar det suga i kaffetarmen så jag börjar fundera på att ta mej hem till husvagnen igen. Då ÄNTLIGEN suger det till i linan, riktigt tungt också!
femton, tjugo sekunders öringkoma byts ut mot ren och skär besvikelse när jag ser att silvret skiftar i Jävla GRÖNT!!! En Gäddjävel. Okej för att den var ganska rejäl, men det var ju inte Gädda jag siktade på. En fisk är en fisk dock. Denna gången slapp jag det fula namnet.



Esox lucius

Ja, ja Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar