söndag 19 december 2010

UB-tub en bindbeskrivning

Den här helgen har jag roat mej själv med att jag filmar när jag binder en tubfluga för Vätternfisket efter lax från land. Att binda en fluga är inte speciellt märkvärdigt, men att sedan försöka få till en vettig presentation som inte blir alldeles rörig och tokig var en större utmaning än jag faktiskt trodde från början. Jag vill ju att den som följer en bindbeskrivning också faktiskt ska kunna binda flugan utan allt för mycket krångel.
Jag hade ingen möjlighet att lösa det med bara en del, utan jag var tvungen att dela upp filmen i två delar.

                      
Så om du vill lära dej hur jag binder en tubfluga som jag vill att den ska se ut så har du härmed chansen att lära dej själv med min bindbeskrivning. Hör gärna av dej och visa hur din Vätterntub blev.

Vi hörs

1 kommentar: