onsdag 16 juni 2010

Knott och flytring

Jag stack iväg en sväng efter jobbet tillsammans med Juhani för att fiska Öring och Regnbåge från flytring. känslan att sitta så nära vattenytan och fiska kan jämföras med att köra go-kart jättenära vattenytan fast i slow motion. Det är jättelätt att paddla sej i rätt position med fenorna på fötterna. Här snackar vi närkontakt. Och det verkar inte som att fisken blir det allra minsta störd av ringens närvaro i vattnet. Ibland vakar det precis framför fenorna. Det blir desto livligare när man får kontakt med fisk. Är det bra fart på fisken så kan man bli bogserad en bit. Det vakar sporadiskt efter dagsländor ikväll.(Mayfly) jag prickar mitt i ett vak och påslaget som följer är brutalt. men fisken jag får är liten så den får gå tillbaka. Juhani har också fått på en öring som följer med fram till ringen, men som bestämmer sej för att kliva av. Jag vill ha mat med mej till fisk-röken men klockan tickar så nästa fisk ska med hem, det blev ingen jättefisk (6 hekto) Regnbåge.När vi tog oss upp ur vattnet vid 22-tiden så blev vi fullständigt överfallna av vampyrknott i miljontal, nu är det bråttom in i bilen och iväg hem.
Det var en fin avslutning på en vanlig vardag efter jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar