fredag 14 maj 2010

Flugbindning och "Fin-Whisky"

I dag är en bra dag. Jag sitter och binder lite flugor utomhus, det är bra med dagsljuset när man binder smått. Jassid på krok #20. I normala fall skulle jag behöva lampa med förstorings glas (det skulle jag nog behöva idag också) men bara att kunna sitta ute är skönt.Storlek #20 är ganska smått. Jag får väl frisera den när jag kommer in senare.

Det är dags att se till att man håller sin egen flugask fylld när det blir dags för dagsländekläckning i våra klubbsjöar. Därför binder jag Mayfly i ganska mörk brun nyans för att likna de som finns i klubbens vatten. så här kan det se ut.Frugan var iväg en sväng när jag satte mej med flugbindargrejerna, jag tänkte inte så mycket på vad hon gjorde. Men när hon kom tillbaka hade hon fixat en riktig surprice till mej.Mackmyra First Edition Svensk Whisky! Den skulle vara hemskt trevlig att hälla upp i ett glas och smaka. Men inte denna "teasern", för den hamnar på hyllan. (det får bli en till om jag ska smaka) Darling I love you...
Nu blir det inte fler flugor idag........En annan Whisky får det bli.

1 kommentar:

  1. Kul att du uppskattade "drycken"
    Love you too..

    SvaraRadera