söndag 31 januari 2010

Små harrflugor

Jag satte mej att binda några små harrflugor nu på eftermiddagen idag. Testade en lite speciell kroktyp först som är lite "knölig" att binda på. En Swedish Dry Fly Hook A3K storlek #14 från Partridge
det ser ju ut som en liten läckerbit.Notera att kroken är böjd uppåt.

Sen testade jag att binda synliga torrisar, eftersom jag ofta tänkt på det när det varit lite grått och dunkelt att jag saknat riktigt synliga flugor. Detta kommer jag nog att testa mer med andra färger typ fluo grönt och andra flugtyper också som Hans van Klinkens "Klinkhammer special". flugan här nedanför vet jag inte vad den heter.


Den här var ganska kul att binda, inte farligt svår heller. Kul namn har den också "Secret attack midge"Tvinnat och dubbelvikt olivfärgat Ullgarn, vit rafia, påfågelhearl, Fluoorange antronvinge och parashutehackel av grizzly.
Ganska smått är det, den sitter fast i toppen på ett suddgummi som sitter i änden på en blyertspenna, storlek #14
Vi syns.

2 kommentarer:

  1. snygga bilder på snygga flugor! du skulle kunna hjälpa mig o ta bilder på mina flugor någon dag!
    mvh jon

    SvaraRadera
  2. Jag har beställt macro ringar till kameran.
    Då blir det nog bättre.
    Fixar lite bilder på dina då.

    SvaraRadera