lördag 30 januari 2010

Rävsvansar och rådjursskinn

Jag var hemma hos Jon och började förbereda lite flugbindningsmaterial.
Fem rävsvansar som ska blekas och färgas.De ska tvättas rena från fett och smuts innan blekning.Och sen fick vi bena ur dom.Färgerna Svart och Green highlander är prio ett.KustSpiggar och Vätterntuber brukar vi binda i de färgerna. jag hade väl önskat att jag kunde få tag i lite getpäls också som jag kunde färga i samma kulörer. Så om du har en gammal get därhemma på tunet, så kan du väl hojta när han ska lämna in...Jon hade också fått ett rådjursskinn som vi rensade rent och delade i lagom hanterbara bitar som vi penslade på skinnsidan med Formalin.
Jag tror att några av våra flugbindarvänner är sugna på några bitar.
Kaffe och några flugor blev det också bundet, det blir lätt så när man sitter hos honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar