lördag 23 januari 2010

Den som väntar på nåt gott...

Ibland är man nog lite masochistisk mot sej själv?! Jag är Fiskemästare (Sjövärd) vid en av klubbens tre sjöar.

Vi skulle grilla lite korv och umgås med svågern med fru och barn.

Jag föreslog att vi sticker upp till klubbstugan, där har vi en trevlig grillplats med skapliga bänkar runt brasan precis vid sjökanten.


Då kan man ju börja undra vad jag menar när jag säger att jag är en självplågare?Om man vrider på huvudet så kan man se ut över den snötäckta isen, vackert men orört! Vi har bestämt att fisken får vara ostörd från höstplanteringen av öring till islossningen på våren i den här sjön. Vi har ett riktigt kanonfiske i detta vattnet.Regnbåge och Öring i riktigt fin kondition. Jag kanske skulle föreslagit nån annan plats, eller låtit nån annan välja. Jag vill flugfiska NU!
Detta är att plåga sej själv.
Det är inte svårt att tycka att våren är långt borta när man vet vad man längtar efter då!

Det är ju flera månader kvar till islossning :( Snyft...

Ps: En kul grej apropå förra vårens kläckning.
Fiskepolaren och flugbindargurun Jon Erlandsson skulle komma förbi och släppa av några dagsländeimitationer (Svarta Mayfly) som han bundit, och ville att jag skulle testa.
Vad han inte hade fattat när vi talades vid på telefonen var att jag menade att han skulle följa med som gäst och testa själv.
Det var bara med lång näsa Jon fick gilla läget. Med lånat flugspö följde han med till Klubbsjön och fick vara med om perfekt timing och fjolårets absolut roligaste kläckningsinferno.
Tillslut stod vi bara och flinade, nä garvade åt att vi hade så skitkul. (Jon är medlem i klubben nu)

Ps:2 Det blev ju inte mindre plågsamt att inse vårens avlägsenhet nu när man skrivit detta......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar